2012. február 2., csütörtök

179. szín: Tanulás

Imi után én is elkezdtem olvasni Vekerdy Tamás "Érzelmi biztonság" című könyvét. Az ő véleménye szerint a gyerekeket nem kell fejleszteni, mert ha hagyjuk őket, akkor fejlődnek maguktól is. Csak megfelelő hátteret kell biztosítani (érzelmi biztonságot nyújtani) nekik a fejlődéshez. És hogy hogyan tanulnak? Megfigyeléssel és utánzással. Mindent. :)
Erre legutóbb vasárnap láttunk példát Eriktől: Imi a szombaton vásárolt piros komódot szerelte össze, Erik pedig segített neki. Pontosan megfigyelte, Imi melyik lyukba, milyen típusú tiplit, csavart vagy szeget helyez, és milyen eszközzel "kezeli". Miután ezt jól elleste, a legalább tízféle tipli, csavar és szeg közül kiválasztotta pontosan ugyanazt, amit Imi, behelyezte a megfelelő lyukba, és addig nem nyugodott, míg Imi oda nem adta neki a csavarhúzót vagy kalapácsot majd boldogan csavart, kalapált, ahogy csak bírt! Én közben főztem, de sokszor bekukucskáltam hozzájuk a nappaliba, nem tudtam elszakadni ettől a látványtól. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése