2012. február 28., kedd

183. szín: Sárospatak

Hétvégén Sárospatakon jártuk Ilona (Apu nővére) születésnapján. Egy kis képes beszámoló az utazásról és a városról. A bejegyzés végén egy verset is találtok, ezt ott hallottam az előadáson, amit Ilona egyik barátja tartott a születésnap alkalmából.

Odafelé

A vonaton

Vár

Szent Erzsébet Ház

Küzdelem

Ívek

Halló!

Erik szemével a világ (Anya)

Hazafelé

Túrmezei Erzsébet: Fületlen bögre

Ma este elmosogattam éppen nyolcra.
Rakosgattam a bögréket fel a polcra.
Kettő van fületlen, de elölről szépek,
Egészen olyanok, mint a többi épek.

Csak a fületlen részt hátulra kell tenni,
S nem kell azt a hibát úgy szemügyre venni.
Most eszembe jutott sok felebarátom,
Hogyha képletesen fületlennek látom,

Úgy teszem-e őket életem polcára,
hogy ne lássunk mindig arra a hibára?
Hanem csak a szépre, hanem csak a jóra,
Mert (csak ha így térek egyszer nyugovóra)

Akkor tesz el az igazságos Isten?
Ahogy a bögréket rakosgattam itt lenn ?
A mennyei polcra nagy irgalmú szemmel
Hátrafelé az én letörött fülemmel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése