2012. november 24., szombat

229. szín: Hétköznapok

Ezt a blogot azért is kezdtük írni, hogy dokumentálva legyen Erik fejlődése, növekedése, változása. Ez persze Csabinál is így lesz, még ha kevesebb is lesz az időnk blogot írni :).
Szóval a változások. Erik egyre többet "szaval" és énekelget és ma magától kezdett mesélni a Kosztolányi kötetből, amit nézegettünk. Mindenképpen vonatos verset akart olvasni, én nem találtam benne, így ő kitalált magának egyet! Tudom, hogy Kosztolányi még kicsit korai, de az Ilona című verset egészen élvezte.A nagy kedvence Petőfitől az Arany Lacinak, amiből már egész sok részt megjegyzett.
Na és egy fontos változás, hogy néha már bilibe pisil! Még hordja a pelust, de ha megkérdezzük tőle, hogy akar-e a bilibe pisilni általában igen a válasz és eredmény is van. Mi persze megkérdeztük tőle azt is, mi lenne, ha a kakilásra is használná, de ezt még túl merész ötletnek tartotta :), arra marad a pelus.
Ez a téma felnőtteknek valószínűleg nem túl izgalmas, de egy kisgyereknek igen fontos kérdés az életében és így a szüleinek is. Mi igyekszünk semmit nem siettetni Erikkel és egyelőre ennek van is eredménye nem csak a fent említett témában, hanem az együtt alvásban és a szopizásban is vagy akár a biciklizésben. Még nyár elején a szülinapjára kapott egy futóbiciklit, eddig porosodott a gardróbban, de most egyik napról a másikra el kezdte használni!

A héten egyik délelőtt Erikkel kettesben voltunk itthon. Én próbáltam dolgozni, persze ő itt sertepertélt körülöttem, kérdezgetett, nyomkodta a billentyűzetet, szóval nem nagyon hagyott. Egy kisgyereknél az nem nagyon hatásos, hogy 'Hagyj békén!', ezért gondoltam elmagyarázom neki, hogy mit csinálok és erre miért van szükség. Mondtam neki, hogy azért kell dolgoznom, hogy legyen pénzünk, a pénz pedig arra kell, hogy például vegyünk "dobozos" tejet (a normál tejet mi dobozos tejnek hívjuk, mivel az "igazi" tej anyukája cicijében van :). Gondoltam ez elfogadható magyarázat lesz, mivel nagyon szereti a tejet.
Erik: Ne vegyünk!
Én: Inkább játszak veled?
Erik: De! (azaz igen)
Hát itt egy kicsit gombóc lett a torkomban. Mit lehet itt tenni? Játszottam vele.

Közben a rádióban a gyermek jogok világnapjáról volt szó, már ilyen is van (november 20. körül), csak épp gyermek jogok nem nagyon vannak :(. Az Unicef felmérése szerint a családok 70 %-ánál elfogadott a testi fenyítés! Erikkel is beszélgettünk erről, mire ő megkérdezte - Hol van pofon? (ami annyit jelent, mit jelent az, hogy pofon?), remélem ez így is marad.
Egy idézettel zárták a műsort és én is ezzel zárom a bejegyzést: "A gyereket sohasem lehet jobbá verni, csak jobbá szeretni." (Böjte Csaba).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése