2010. január 26., kedd

Negyedik szín (első látogatás a kórházban)


Ma szülésfelkészítő előadáson voltam. A kórházban szerveznek előadás-sorozatot a kismamáknak (és kispapáknak), amin a szülés körüli témákat veszik sorra. Ma voltam először, és nagyon tetszett, teljesen feltöltött energiával. A mai téma "Szülés, együtt-szülés, alternatív szülés" volt és egy nagyon szimpatikus szülésznő meg egy doki tartotta. Végigmentek a teljes szülési folyamaton, és elmondták azt, hogy melyik szakaszban mi történik. Mindketten alapvetően az "alternatív" szülés hívei, amit én inkább hívnék természetes szülésnek, mert a lényege az, hogy amennyire csak lehet, hagyják a folyamatot a természetes útján menni, segítik a kismamát abban, hogy megtalálja a maga és a babája számára legjobb pozíciókat, és ha kicsit rá kell segíteni, akkor nem egyből a gyógyszeres megoldásokhoz folyamodnak, hanem első körben megpróbálják természetes eszközökkel segíteni a folyamatot. Nagyon szimpatikus volt egyébként, ahogy beszéltek ezekről a történésekről, a kismama, az apuka és persze a baba szerepéről, tetszett ez az egész hozzáállás. Érdekes, hogy mióta mi megszülettünk, mennyi minden változott a felfogásban. Például nem suvickolják le a babáról a magzatmázat és nem vágják el egyből a köldökzsinórt a születés után, hanem az első dolog, hogy odateszik őt az anyuka hasára, hogy így barátságosabb körülmények között érkezhessen meg erre a világra.
Hú, azt hiszem, erről még oldalakat tudnék írni, Iminek is legalább másfél órán keresztül meséltem a hallottakat (legközelebb már együtt megyünk :)

2 megjegyzés:

  1. Kondor Kata volt a szülésznő? Én nála szültem :)
    Ő szokta általában ezt az előadást leadni és vagy Bálint Balázzsal vagy a Bardóczyval (legalábbis régebben ők tartották)

    Névjavaslat: nekem tetszenének az Á-val kezdődő nevek a Zima vezetéknévhez (és ahogy látom más is írt már ilyet :)

    Dorka

    VálaszTörlés
  2. Igen, Kondor Kata volt, nekem is nagyon szimpatikus volt. :) A doki valami Kovács valaki volt, egy fiatal orvos, nem jegyeztem meg a keresztnevét. :(

    Konkrét névjavaslat? :)

    VálaszTörlés