2010. március 24., szerda

Huszonötödik szín (egy sűrű nap)

Egy mozgalmas napon vagyok túl. Vagyis kettőn. Tegnap hajnalban sikerült kikászálódni az ágyból és Imivel időben elindultunk, így oda is értem rendben a vérvételre. 6.30-tól 8.30-ig lefutott az ismert program, örülök, hogy túl vagyok rajta. Huh. Ma meg is lett az eredmény, most már egyértelmű a helyzet: voltunk a dokimnál, aki elmondta, hogy komoly diétát kell tartanom, a 30. héttől kezdve pedig "flowmetriára" kell járnom, ami egy olyan vizsgálat, ahol azt nézik, a méhlepény rendesen működik-e. Hát, eleinte nem lesz könnyű, de ezt a 3 hónapot biztosan kibírom, hiszen bármilyen csokinál vagy sütinél sokkal fontosabb, hogy a kicsikénk egészséges legyen. Persze azért az utóbbi napokban nem tétlenkedtem, és igyekeztem utánanézni (a mamami-n), hogyan is kell ezt csinálni, de holnap megyek dietetikushoz is, ő majd kiokosít részletesen arról, mit hogyan számolgassak, mit ehetek és mit nem.
De azt hiszem, legjobb lesz, ha megfogadom Dorka tanácsát, és igyekszem csak a pozitív oldalát látni a dolognak: így legalább nem kell aggódnom amiatt, hogy a 9. hónap végére olyan leszek, mint egy víziló. :)
Egyébként pedig minden rendben van. Az ultrahang szerint a lurkó pont akkora, amekkorának lennie kell, mocorog, dobog a kis szíve. Ti tudtátok, hogy a 30. hétig minden baba ugyanolyan tempóban nő, csak ekkor kezdődik a "szétnövés", aminek eredményeképpen lesznek kisebb vagy nagyobb babák? Egyébként ezzel a készülékkel a doki még most sem látta egyértelmű jelét annak, hogy fiú lenne. Sebaj, 3-5 hét múlva újra megyünk genetikai ultrahang vizsgálatra, akkor majd kicsit profibb géppel is megnézik, és gondolom megerősítik, amit a 18. héten az ultrahangos doktornő látott.
Tegnap voltunk szülésfelkészítő előadáson is, ahol pont a várandósság alatti vizsgálatokról és életmódról - így többek között a helyes táplálkozásról, cukorbetegségről, diétáról - volt szó. A doki, aki tartotta, elsőre nem volt túl szimpatikus, de aztán egész sokat nevettünk a poénjain, és sok információt adott. Legjobban az tetszett, ahogy a "csobbanós" WC hátrányait ecsetelte a "platóssal" szemben - természetesen elsősorban a várandósság és az egészség szempontjából.

2 megjegyzés:

  1. Hát, ez nem túl jó hír :(
    Mennyire lett magas?

    Egyébként véleményem szerint ez az a diéta amit a legkönyebb betartani. Nekem még sosem sikerül diétáznom, mindig feladtam egy idő után, terhesen meg minden gond nélkül csináltam...

    Majd ha jössz, elmesélem a tapasztalataimat :)

    Dorka

    VálaszTörlés
  2. Ok, köszi. :) Egyébként pár napja már méricskélem a grammokat, meg írom, mennyit eszem, persze most ez még kiegészült új szabályokkal, amiket be kell tartani (pl. nem mindegy, mikor milyen ch-t eszem).
    Kíváncsi vagyok a tapasztalataidra. :)
    Zs.

    VálaszTörlés