2010. augusztus 6., péntek

65. szín: Babamasszázs

Mivel az esti fektetésekkel elég nehezen boldogultunk az utóbbi időben - Eriket több órán át nem lehetett megnyugtatni, és volt, hogy annyira sírt, hogy én is elsírtam magam, ráadásul a vacsoránkhoz is 10-11 körül kezdtünk csak neki - elgondolkoztunk azon, hogy be kellene vezetni valami "szertartást", ami megnyugtatja, és rendszert visz az estéinkbe. Az egyik kismama, akivel a diabéteszes vizsgálatokra jártunk mesélte, hogy ők masszírozzák a picit, és Máté nagyon élvezi, innen jött az ötlet, hogy ezt mi is elkezdhetnénk.
Így aztán szerdán kiolvastam a kis füzetet, amit még a kórházban kaptunk a masszázsról (le van benne írva, hogy milyen sorrendben, milyen testrészeket hogyan masszírozzunk), és este ki is próbáltuk. Hát Eriket így elsőre nem nagyon fogta meg, de nem adtuk fel. Csütörtökön igyekeztem memorizálni a lépéseket, hogy este ne kelljen a füzetből olvasni, és ez be is jött. Így, hogy tudtam végig Erikre figyelni, beszélni hozzá folyamatosan, ő is nagyon élvezte a dolgot. Olyan érzésem volt néha, hogy teljesen átadja magát a masszázsnak, nagyon jó volt látni a mosolygós pofikáját és hallgatni a boldog ááá-eeee-ööö hangokat.
Masszázs után fürdés, evés aztán a mumusunk, a fektetés jött. Szerencsére most ez is jobban ment, Erik sokkal nyugodtabb volt, bár azért így is majdnem este 10-ig eltartott, de lesz ez még jobb is! Fektetés közben is kipróbáltam egy ötletet, amit egy könyvben olvastam: mivel a babák a pocakban megszokták, hogy nem csak jobbra-balra ringatóznak, hanem fel-le is, szeretik, ha keringőznek velük. És úgy tűnik, ez is működik a kisfiunknál: így sokkal könnyebb volt megnyugtatni, nem is nagyon sírt ebben a 1,5-2 órában (kár, hogy Imi nem nagyon tud keringőzni, de itt van még egy ok, hogy megtanítsam :) ).
Ha vannak még tippjeitek az esti altatáshoz, írjátok meg!

A napjaink egyébként úgy tűnik, tényleg visszarázódnak a rendes kerékvágásba. Erik nagyon ügyesen kialakított magának egy napirendet, de legalábbis a mai napunk egészen hasonlít a tegnapira. Remélem, ez így is marad, és így egy kicsit talán jobban lehet tervezni a teendőinket is. Pedig tegnap még gyerekorvosnál és ultrahangos csípő-vizsgálaton is voltunk!

8 megjegyzés:

  1. Hahó!

    Zenével próbálkoztatok már?
    A múltkor találtam egy ilyet: http://www.alomszepzene.hu/

    Le is lehet tölteni vhonnan mindkét cd-t.

    Üdv,
    Dóri, a "rendkívül tapasztalt kismama"... :D

    VálaszTörlés
  2. Én is masszíroztam Márkot, mondjuk azt nem tudom, hogy szerette-e :)
    Mindenesetre nekem van egy elég jó fürdetőkrém receptem, nagyon puha, krémes, azzal masszíroztam, aztán utána a kádban már csak kvázi le kellett mosni a felesleget ;-)

    Nekünk van egyébként altató zenénk is, mondjuk 2 éves korára bevezette azt a szokást, hogy megvárja a CD végét, és csak utána alszik el. Azóta a 10-es számnál kezdjük hallgatni :))))

    Altatáshoz (ha kézben akarod elringatni) jó a nagy gumilabda, azon rugózni, az pontosan a fel-le ringatásnak felel meg.
    Egyébként meg suttogó könyvből a "fenék ringatás" jött még be nekem, illetve hozzá a "csitítás", de én ezeket később alkalmaztam.

    VálaszTörlés
  3. Dóri, Dorka, köszi!
    Keresek is valami jó kis zenét. Mozart tuti van itthon, de ez az Álomszép zene is tetszik, belehallgattam a honlapon. :)
    Dorka, Te napközben is zenével altattad Márkot?
    Üdv:
    Zsuzsi

    VálaszTörlés
  4. Én letöltöttem amúgy, ha kell vhogy át tudom küldeni. Skypon vagy ilyesmin....

    D.

    VálaszTörlés
  5. Az jó lenne. :)
    D. = Dóri, ugye? De melyik Dóri a blog-olvasók közül? :)

    VálaszTörlés
  6. Kövesdi-Némethék Dórija! :)
    Gondoltam, h jönni fog ez a kérdés...
    Este otthonról skypon át tudom küldeni a számokat. Olyan 8-9 körül. Jelentkezz majd be, aztán küldöm. Közben babázhacc, csak fogadd a file-okat! ;)

    KND. (ezután ezt használom, ha írok vmit...)

    VálaszTörlés
  7. Ha jól emlékszem, ez csak az esti rutin része volt. Napközben nekem pár hónapos korától babakocsiban aludt általában.

    Az egyébként tényleg fontos, hogy legyen meg az esti rutin (pontosan mikor fürdettek, és utána mi hogyan zajlik), az sokat segít.

    VálaszTörlés
  8. jah, és Dorka voltam :)

    VálaszTörlés