2010. augusztus 27., péntek

69. szín: Ez + az

Jelentem, jól vagyunk, egyre jobban. Még akad egy-egy esti sírás, de egyre rövidebbek és egyre kevésbé keservesek. Ez jó nekünk is, de leginkább Eriknek. Napközben ő nagyon jól szokta érezni magát: ha ébren van, "beszélget" velünk, vagy a játékaival, sőt, mostanában elkezdte látszólag tudatosan ütögetni a csörgős játékokat. A lámpákat is nagyon szereti, ha meglát egyet, néha még hangot is ad örömének - leggyakrabban reggel szokta így köszönteni a hálószobai lámpát. A hátáról már elég gyakran igyekszik az oldalára fordulni, és ha nincs rajta az óriási moshatós pelus, ez sikerülni is szokott neki - néha még moshatós pelussal is. Úgy csinálja, hogy felemeli a lábát jó magasra, majdnem gyertyába, aztán lendít egyet a testén és máris oldalt fekszik. :) A hordozókendőben is elég sokat van, gyakran abban alszik el, és nagyon szereti. Néha az az érzésem, hogy amikor meglátja, megnyugszik, mert tudja: az következik, hogy magamra kötöm.
Az utóbbi időszak sírásainak okán sokat gondolkoztam, az alábbi tippjeim vannak:
  • fáradtság - ha nem tesszük le időben, a fáradtságtól először nyöszörög, majd sír, ettől bepörög, még fáradtabb lesz, még jobban bepörög, és ez így megy addig, míg teljesen "ki nem purcan"
  • szoptatós tea - azt vettem észre, hogy az első olyan napon, amikor elfelejtettem szoptatós teát inni, délelőtt sokkal nyugodtabb, jobb kedvű volt, és nem is nagyon sírt. Ráadásul három kisbabás ismerősöm egymástól függetlenül mondta, hogy a védőnő óvatosságra intette őket a szoptatós teával, mert vannak olyan babák, akiknek fáj tőle a pocakja. Lehet, hogy Erik is közéjük tartozik? Mindenesetre azóta nem iszom ilyen teákat.

Kedden voltunk orvosnál is, ahol megmérték (5480 g; 60 cm), megvizsgálták (doki néni szerint szépen fejlődik) és kapott 2 szurit is, az egyik a 2 hónapos kötelező, a másik pedig a Pneumococcus elleni védőoltás. Szegénykém másnap egész délelőtt ki volt ütve, aludt, mint a bunda és még kis hőemelkedése is lett. Szerencsére, mire rászántam magam, hogy lázcsillapító kúpot nyomjak a popsijába, magától lement a hője, így az első ilyen élményünk későbbre marad.

4 megjegyzés:

  1. hehe, Marci is hőemelkedett az első ilyen kombó után (ő kapott akkor rota ellenit is), én adtam neki kúpot, de kinyomta :) azóta az összeset :))

    a szoptatós teákban ha jól emlékszem, nem jó a csalán (mert vízhatjó, és vízhajthatja a babát is) meg az édeskömény, ha jól rémlik. nekünk van olyan keverékünk (mármint recept), ami jól működik, és elimináltuk belőle a rossz elemeket, úgy kell összeöntögetni és nagyon jól működik. szólj, ha előkeressem.

    Eszter

    VálaszTörlés
  2. Erik szept. 28-án kapja azt hiszem a 3 hónapos oltást, kíváncsi vagyok, az után mi lesz. Rota ellen nem szájon át kapta Marci az "oltást"? Nekünk doki néni azt mondta, hogy az úgy megy, meg azt is, hogy 2*15 ropi körüli összeg az oltóanyag. Ez tényleg ennyire durva áron van?

    Egyelőre megvagyok egyébként tea nélkül, ha nehézségek adódnak, majd jelentkezem, de arra is gondoltam, kipróbálom majd a homeopátiás bogyókat. Az a teakeverék finom egyébként? Mert nekem a szoptatós tea kifejezetten ízlett.

    VálaszTörlés
  3. szerintem teljesen jó a tea, én mondjuk addig is üresen ittam a gyógyteákat. így meg lefőztem kétszer egy nap egy-egy jó nagy adaggal, és nem kellett gondolkodni, hogy ittam-e eleget.

    a rota tényleg szájon át megy, de hát ettől még "oltás". nekünk 2X17000 volt és ha nem lett volna egészségpénztárban pénz, nem oltattuk volna be. sokan ellenzik amúgy, azzal a gondolattal, hogy ezen túl még olyan sok más fosós-hányós van, amit elkaphat. lehet, de bennem még élénken élt a pár napos Marci látványa kiszáradva, ébreszthetetlenül, én szerettem volna minél többet megtenni azért, hogy ezt valaha újra lássam. ennyit tudtam tenni :)

    VálaszTörlés
  4. Megtalálam a szopis tea receptet a blogodon. De úgy néz ki, a homeopátia is működik. :)

    VálaszTörlés