2010. február 18., csütörtök

Tizennegyedik szín (egy kismama hétköznapjai)


Mostanában többen kérdezték tőlem, hogy mit csinálok egész nap, ha egyszer nem dolgozom teljes munkaidőben. Ilyenkor kicsit furán érzem magam, mert igazából olyan sokmindent nem tudok felsorolni válaszként. Rendszeresen vásárolok és főzök, az utóbbi hetekben az esküvőhöz kapcsolódó szervezni-valók, most meg majd a névváltozással kapcsolatos ügyintézések is elég sok időt elvisznek. Aztán persze néha bemegyek a céghez, és - ami azt hiszem, a legfontosabb - sokat pihenek, magammal és a picivel foglalkozom. Ezt az utolsó foglalatosságot szeretem a legjobban. :)

Például ezen a héten kedden este is voltunk Imivel szülésfelkészítő előadáson. A téma most a szoptatás és a gyermekágyas időszak volt, egy nagyon szimpatikus előadóval, aki a szoptatásra helyezte a mondandójában a hangsúlyt. Érdekes, hogy ebben a témában is mennyire különböző "iskolák" vannak a piacon. Például úgy emlékszem, egyik barátnőm, amikor szoptatott, nagyon szigorúan betartotta a csecsemők számára ideális napirendet - ami elvileg azért jó, mert a kicsi a kiszámítható napirend hatására nyugodtabb lesz. És neki működött, a kisfia nagyon nyugodt kisgyerek volt az első időszakban. Itt az előadáson inkább az igény szerinti, kizárólagos szoptatás előnyeit hangsúlyozták, ami nagyon jó hatással van az anya és a gyermek közötti kötődés kialakulására, és ezen keresztül a picike pszichológiai, érzelmi fejlődésére. Nekem azt hiszem, ez szimpatikusabb elv, de gondolom, mindenkinek magának kell eldöntenie, melyik a jobb megoldás neki és a gyermekének.
Szerda reggel aztán elmentem a csoportrelaxációra, ahol megint nagyon szép élményben volt részem. :) Olyan volt, mintha találkoztunk volna a kicsikével. Ezt most Bálint doki tartotta, így kicsit más volt, mint az eddigiek. A doki nagyon aranyos, a végén elénekeltük Palya Bea Szülésdalát is (a klipben is Bálint doki szerepel). Utána beszéltem azzal a szülésznővel, akivel szülni fogok... ééééééés(!) voltam a szülészeten is, láttam egy szülőszobát...

Ma intéztem az új személyit és lakcímkártyát is. Az jutott eszembe, hogy megkérdezlek Titeket, szerintetek hol kell bejelentenem a névváltozásomat? Nekem eddig ezek jutottak eszembe:
- APEH
- OEP
- bank
Hm?

Kiszámoltam azt is, hogy a kis pocaklakó születésének várható napjáig már csak (vagy még?) 125 nap van hátra. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése